Begäran om registerutdrag

Det enklaste sättet att begära ut informationen är att skicka en begäran till oss direkt här på webbplatsen. Vi skickar då en kopia på informationen till din digitala brevlåda. Du kan även få ut din information via rekommenderat brev.

När du skickar en begäran till oss om att få ut dina personuppgifter, kan det ta upp till 30 arbetsdagar att få svar från oss. Klicka på länken "Skicka in en begäran om registerutdrag" nedan för att komma till det webbformulär som du använder för att begära ut information.

Skicka in en begäran om registerutdrag

Få uppgifterna digitalt

För att kunna få uppgifterna skickade till dig digitalt behöver du ha en tjänst som gör att du kan ta emot digital post säkert från myndigheter. Det finns i dag fyra olika tjänster att välja på: Kivra, e-Boks, Digimail och Min myndighetspost. Om du inte redan har en digital brevlåda för att ta emot myndighetspost kan du registrera dig kostnadsfritt via webbplatsen Mina meddelanden. 

Läs mer och registrera dig på webbplatsen Mina meddelanden

Få uppgifterna via rekommenderat brev

Du kan även få ut din information via rekommenderat brev. Om du väljer rekommenderat brev får du en kvittens från oss hem till dig och får sedan hämta ut information hos ett postombud genom att visa upp din legitimation.

Kontaktuppgifter

Har du några frågor om vår personuppgiftsbehandling kan du kontakta Elsäkerhetsverkets dataskyddsombud eller Elsäkerhetsverkets registratur.

Elsäkerhetsverket
Box 4
681 21 Kristinehamn
E-post: registrator@elsakerhetsverket.se
Telefon: 010-168 05 00

Dataskyddsombud
Karin Sjöberg
E-post: dataskyddsombud@elsakerhetsverket.se
Telefon: 010-168 05 92

Sidansvarig: Karin Sjöberg